For så høyt har Gud elsket (hvem)?

Joh. 3:16 er det mest kjente og kanskje også det mest siterte bibelverset i hele Guds Ord. Og ofte kommer varianten: For så høyt har Gud elsket Elsa/Per. Personaliseringen av verset er det ikke noe galt i, vi trenger alle å erfare og minnes på at Gud elsker meg. Gud elsket meg så høyt at Jesus kom til jorden for å sone min straff slik at jeg kunne leve i fellesskap med Gud. Vi trenger dette, men vi må også la den personlige erfaringen med at Gud elsker meg videreutvikles til at vi lever hva verset egentlig sier: For så høyt har Gud elsket verden.

Frelsen er for at jeg skal kunne leve i fellesskap med Gud både nå og i evigheten, men det må ikke stoppe med meg, det skal videre. Jeg har et kall til å gi videre hva jeg har fått, jeg skal fortelle andre om at de også er elsket av Gud og at Jesus banet vei inn til det aller helligste også for dem. Har du egentlig tenkt på hvor mange ganger «verden» nevnes i Joh.3:16-17?

For så høyt har Gud elsket verden at han ga sin Sønn, den enbårne, for at hver den som tror på ham, ikke skal gå fortapt, men ha evig liv.Gud sendte ikke sin Sønn til verden for å dømme verden, men for at verden skulle bli frelst ved ham.

4 ganger! Hele 4 ganger er verden nevnt, og dette må vi ikke glemme.

Ja, Gud er for meg, men han er også for alle andre, og det er min oppgave å fortelle andre om dette gjennom hvordan jeg lever, snakker og er til. Hvert menneske i denne verden er verdifullt for Gud. Han ønsker ikke at en eneste skal gå fortapt og derfor er det så viktig at jeg tar ordet på alvor og lever for å gi videre den frelse, nåde, kjærlighet, trøst, styrke, håp, godhet, tilgivelse og gjenopprettelse jeg selv har fått.

——-
Litt praktisk info: Jeg har kjøpt domene til bloggen slik at ny nettadresse nå er:

ettordfordagen.blog 
Det har lite betydning for dere da dere automatisk vil bli tatt til den nye siden, men det som kan skje er at siden er en smule ustabil de første 2-3 dagene før det går seg helt til.(dette gjelder også den andre bloggen «med Gud i hverdagen», hvor jeg i oppstarten opplever betraktelig større problemer enn her)

2 tanker om “For så høyt har Gud elsket (hvem)?

  1. Så utrolig fin vinkling på «Den lille bibelen». Du gir meg stadig nytt pespektiv på ting.. Takk for forbønn for lillebror. Lungene er fortsatt på bedringens vei, og de regner med å koble ham fra lungemaskinen om ikke så alt for lenge! Et mirakel. Legene lar seg forbause. Gud er god! Takk til Legenes Lege.

Din tur og plass til å dele tanker og ord

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google+-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google+ konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

w

Kobler til %s