Guds godhet er ikke over

Men i din store barmhjertighet gjorde du ikke ende på dem, og du forlot dem ikke. For du er en nådig og barmhjertig Gud. (Neh. 9:31)

Gud kunne vært ganske så sinna på oss og han kunne forlatt oss. Han kunne kappet hånda av oss og vendt ryggen mot oss, men han gjør ikke det.

Vi feiler og faller, vi trasser og er frekke, vi svarer imot og vi går egne veier, men Gud er der. Han er nær og han er rede til å tilgi.

Ikke bare er han rede, han lengter etter å tilgi og etter å få gjenopprette. Han lengter etter å få elske oss og overøse oss med sin godhet og barmhjertighet.

Gud er ikke sint på deg, han elsker deg. Du kan ikke få Gud til å ikke elske deg eller til å elske deg mindre. Uansett hvor liten og utenfor du kanskje føler deg, Gud elsker deg med hele sitt hjerte.

Jesus har betalt straffen og han tok skammen på seg, Jesus har banet vei og han sa: Det er fullbragt! Ingen av dine feiltrinn og mistak kan ugyldiggjøre Jesu forsoningsverk. Nåden og hjelpen er fortsatt tilgjengelig for deg.

Guds godhet er ikke over! Den gjelder i dag og er tilgjengelig for deg. Har du kommet litt på avstand i det siste? Trenger du på ny å bestemme deg for å ha Jesus som herre i livet? For den som bevarer sitt hjerte og liv overgitt Jesus vil Guds nåde, barmhjertighet og godhet vare helt inn i evigheten.

Gud ønsker å overøse deg med alt godt. Han ønsker å tilgi, gjenopprette og elske deg. Gud er nådig og barmhjertig og han ønsker å få være det mot deg også. Hod Gud er du alltid ønsket og velkommen.

* * *

Jeg ser at det den siste tiden er kommet til endel nye lesere. Velkommen til dere! Og selvsagt stor takk til dere som trofast har fulgt bloggen over lengre tid også. Jeg håper og ber dere alle finne ord til ettertanke, oppmuntring og styrke. 

Jeg hadde egentlig tenkt å starte opp som vanlig (dvs 5 innlegg i uka) fra og med denne uken, men ser at jeg har behov for ett par uker til med feriemodus pga omstendigheter og annet som skjer. Så det blir to innlegg denne uka, tre neste og deretter er planen å poste alle hverdager. 

Guds fred og velsignelse!
Cecilie

Din tur og plass til å dele tanker og ord

Fyll inn i feltene under, eller klikk på et ikon for å logge inn:

WordPress.com-logo

Du kommenterer med bruk av din WordPress.com konto. Logg ut /  Endre )

Google-bilde

Du kommenterer med bruk av din Google konto. Logg ut /  Endre )

Twitter-bilde

Du kommenterer med bruk av din Twitter konto. Logg ut /  Endre )

Facebookbilde

Du kommenterer med bruk av din Facebook konto. Logg ut /  Endre )

Kobler til %s